Contrat, Modalités, Responsabilités et Pourcentages Tout artiste qui a soumis un press-book, qui est accepté (ou sollicité par la galeriste) et qui expose ou présente un spectacle à la nouvelle Galerie Quint-Essences à la Rue du Neubourg 20 à Neuchâtel pourra utiliser l'espace pendant une période déterminée par avance par les acteurs et la galerie, mais... Parce que nos frais d'opération sont maintenant élevés, étant en plein cœur de la ville et non à la gare de Bevaix, il y aura un petit prix de location, et les coûts engendrés par le vernissage ou le spectacle (les rafraichissements) seront à la charge de l'Artiste. La Galerie se chargera du côté graphique et de l'impression si vous le souhaitez et si l'Artiste fournit une photo de lui-même et de ses œuvres, ainsi qu'un CV ou parcours artistique sur CD à mettre dans le livre de nos artistes. Aussi, si vous exposer à la Galerie Quint-Essences il faut prendre connaissance des modalités et être prêt à signer un contrat. Celui-ci vous/nous protège et vous/nous garantie:
|
Contract, Parameters, Responsibilities & Percentages Any artist who submits a press book or portfolio and who is accepted or solicited by the gallery director and who exhibits or puts on a presentation or show of any kind will be allowed the use of the gallery space for free during a two month period. That is to say, there is no rental fee, however, any costs incurred by an opening or performance, such as printing of invitations or posters, postal mailings, refreshments such as drinks, wine & snacks will be the artist's expense. The Galerie Quint-Essences will take care of the creation of art work for posters and invitations if the artist so desires, but we request that you provide two pictures: of the artist and a special piece of art work, as well as a resume or short background text and/or list of where you have previously performed or exhibited to put in our artists' book for guests to consult. It is
also important if you wish to exhibit, give workshops or perform at the
Galerie Quint-Essences to know the requirements, rules and regulations
and be ready to sign a contract
Bringing, installing and taking down all equipment (such as projectors, portable computers, beamers, screens, etc.) and that you clean and put back in the original shape the room used (be it the gallery itself or the conference on the ground floor).
|